آراد و نیکرادآراد و نیکراد، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 25 روز سن داره

همه دنیای من آراد و نیکراد

شعر

1392/8/28 0:22
نویسنده : مامان پریسا
1,326 بازدید
اشتراک گذاری

شعرهایی که تا 20 ماهگی میخوندید.

حرف زدن این روزهای آراد و نیکراد تقریبا کامل شده و جمله های سه یا دو کلمه ای میگن. خصوصا آراد که شعرهای قشنگی رو می خونه و کلمات آخر هر مصراع رو کامل ادا می کنه . نیکرادم همینطور. فقط نیکراد تنهایی و بدون حضور جمع، این کار و می کنه و شعرها رو می خونه و نسبت به آراد کمی خجالتی تره. اشعاری رو که میخونید در ادامه مطلب براتون میذارم. چقدر مادرها خوشحال می شن وقتی بچه هاشون چیزهای جدیدی رو یاد میگیرن و با افتخار اونو همه جا بیان می کنن . انگار بچه هاشون مدرک دکترا یا بالاتر گرفتن. همیشه به این کار مادرهای دیگه خنده ام میگرفت وقتی جایی یه دوست یا آشنا میدیدن با افتخار به بچه شون می گفتن بیا این شعر و بخونه خاله ببینه...  ولی حالا که خودم مادر شدم میبینم چه حس خوبی داره که بچه ات باعث افتخارت باشه. مادریه دیگه !!!خیال باطل

 

شعرهای زیر رو ،آخرین کلمه ی هر مصرع را تکرار می کنید.

شبها كه ما مي خوابيم 

                   آقا پليسه بيداره

ما خواب خوش مي بينيم    

                اون مشغول شكاره

آقا پليسه زرنگه              

              با دزدا خوب ميجنگه

من پليسو دوست دارم         

           بهش احترام ميذاريم

 

چشم چشم دو ابرو

دماغ و دهن یه گردو

حالا بذار دوتا گوش

موهاش نشه فراموش

چوب چوب یه گردن

این هم که گردی تن

دست دست دوتا پا

انگشتها، جورابها

ببین چقدر قشنگه

حیف که بدونه رنگه

توپولويم توپولو          

                صورتم مثل هلو      

چشم و ابروم سياه       

                 قد و بالام كوتاه

مامان خوبي دارم         

                ميشينه توي خونه

ميبافه دونه دونه          

                  ميپوشم خوشگل ميشم

                                     مثل دسته گل ميشم


يه توپ دارم قل قليه       

          سرخ و سفيد و آبيه

ميزنم زمين هوا ميره          

      نمي دوني تا كجا ميره

من اين توپ رو نداشتم      

          مشقامو خوب نوشتم

بابام بهم عيدي داد          

        يه توپ قل قلي داد

فصل پاییزه هی
برگا میریزه هی
سرده هوا خیلی دل انگیزه
روی درختا پر از کلاغه
به جای بلبل مسکن زاغه
اینجا اون جا هر کجا بانگ کلاغه
 این شعر و که میخونید میگید ماشین. یعنی بریم بنشینیم تو ماشین گوش بدیم
 
پروانه رنگ رنگ زیبا
باز آمده ای به خانه ما
پروانه رنگ رنگ زیبا
باز آمده ای به خانه ما
بر گو شه پنجره نشینی
تا باغ قشنگ را ببینی
بر گو شه پنجره نشینی
تا باغ قشنگ را ببینی
مهمان قشنگ رنگ رنگم
همبازی کوچک قشنگم
امروز که غنچه های زیبا
لبخند زده به صورت ما
من می کنم این درچه را باز
پروانه من درآ به پرواز

پاییزه پاییزه برگ درخت میریزه
هوا شده کمی سرد
روی زمین پر از بــــرگ
دسته دسته کلاغا
میرن به سوی باغا

«زمستان»
الستون ولستون 

باز اومده زمستون 
سه ماه فصل پائیز
تموم بچه‌ها جون
ماه پائیز سراسر 
مهر و آبان و آذر
حالا ما این سه ماه و  
گذاشتیمش پشت سر
چرخ، چرخ عباسی
خدا ما رو نندازی      
با همدیگه هم‌بازی
آدم برفی می‌سازیم

 ای بی سی دی که از خوندنی های مورد علاقه ی شماست .

و شمردن اعداد که تا دوازده یکی من یکی شما میشمارید. مثلا من می گم یک و شما میگید دو.

 هر روز که میگذره بزرگتر می شید و عبور ثانیه ها رو به چشم میبینم . دوستتون دارم فرشته های باهوش مامان.

 


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

رها
28 آبان 92 3:00
سلام ماشالله چه خوب که تو این سن شعر بلدن آفرین پسرای باهوش پسر من 18 ماهشه اما غیر از عمو زنجیر باف که فقط بله هاشو بلده شعری بلد نیست خخخخخخفکر کنم هوشش به خودم رفته یاد میگیره عزیزم بچه ها تو دوماه اندازه دو سال بزرگتر می شن
مامان آوا و اهورا
28 آبان 92 23:48
راستش من هم همینطورم و جالبه که دو روزه تو این فکرم که پست درباره گویش بچه ها و مسایل مربوط به اون بنویسم به هر حال تمام دنیای ما هم خدارو شکر معطوف دوقلوهامون شده راستی گالری تصاویر دوقلوها رو دیدین نطرتون چیه ؟؟خیلی وقت بود که بهش فکر میکردم و از زمانیکه وبلاگ رو نوشتنم روش خیلی کار کردم البته قبلا وبلاگمون توی سایت بلاگفا بود و چند روزی بیشتر نیست که تو نی نی وبلاگ عضو شدیم و اسباب کشی کردیم و اومدیم به نی نی وبلاگ مامانی گل وبلاگتون باز نمیشه در نی نی وبلاگ ... گالری عکستون رو هم با دقت زیاد نگاه نکردم ولی عکسهای قشنگی از دوقلوهاتون توش بود و نظر منو جلب کرد. خوشحال میشم بیشتر با هم در ارتباط باشیم . تجربه ی مامانهای دوقلو برای من مثل یک گنج باارزشه
مامان الیار
29 آبان 92 1:03
سلام خیلی وبلاگ خوشگلی دارید ما با اجازتون لینکتون کردیم اگر شما هم خواستید خوشحال میشیم نام ما تو لینک دوستان شما باشهمنتظریم ممنونم عزیزم لطف دارید. حتما لینکتون می کنم